przez International
Badanie przeprowadzone przez International Service Check
pokazało, że nie bez znaczenia pozostaje również jakość obsługi, na
którą mogą liczyć klienci oraz wygląd danego lokalu.
Przebadane
zostały następujące marki: Cafe Club, Cafe Nescafe, Coffee Heaven,
Costa Coffee, Empik Cafe, iCoffee, Voyage Cafe, W Biegu Cafe, Spotkanie
przy kawie. Zadaniem klienta testowego było odwiedzenie kawiarni oraz
złożenie zamówienia składającego się z dowolnie wybranej kawy oraz
dodatku (kawałka ciasta, kanapki itp.). Bez wątpienia podstawowym atutem każdej kawiarni jest smaczna kawa i
świeże pieczywo. Ale czy to wystarczy, żeby zdobyć grono stałych
klientów.
W badaniu wzięły udział
osoby, które mają w zwyczaju i lubią przebywać w kawiarniach
przynajmniej od czasu do czasu. Większość sieci właśnie tak określa
swoją grupę docelową. Najliczniej reprezentowaną grupą wiekową, która
wzięła udział w badaniu, były osoby w wieku 25-35 lat - 66 proc.,
następnie 46-55 lat - 16 proc., osoby do 25 roku życia - 12 proc. oraz
36-45 lat - 6 proc. Panie stanowiły 72 proc. ogółu klientów testowych,
panowie 28 proc.
Dodaj komentarz